Podcastgyártás
Újságírónak lenni sokrétű és szerteágazó meló. Ha egy idő után csökken a vágy benned az írott szöveg iránt (ááá, neeeem, ez nem fordulhat elő), akkor egy kis bátorsággal és lendületvétellel nyitott az út előtted az elektronikus médiumok világába is. De hogyan lehetsz például önmagad rádiósa, digitális tartalomkészítője, az éter és a podcastvilág lenyűgöző kommunikátora?
2023-ban lehetőségem nyílt elkészíteni saját podcastem – a Bakancslista Magyarország – első évadát. Már az első adás készítésekor éreztem, hogy nagyon nekem való platform ez, noha önmagam visszahallgatásakor mindig úgy érzem, valahol, a messzeségben fel-felsír egy főiskolai beszédtanár… A rádiózáshoz képet viszont a podcastgyártás éppen azért lehet jobb forma számodra is, mert ez a hangzó platform valójában tényleg a tartaloma koncentrál, miközben a forma és a körítés – ha nem is elhanyagolható – de másodlagos. Hallgatóid, közönséged arra fog koncentrálni, amit és amiről elmondasz, közölsz – miközben a hangszíned, vagy az, hogy mennyire szuperül tudod kipörgeti az r betűket, lényegében nem lényeges. (És még az ilyen szóismétlésekre sem kell annyir ügyelned.)
Összefoglalva: a podcastgyártás nagyon jó műfaj ahhoz, hogy minimális szabálykövetéssel mondhasd el, mutasd meg magad, a vállalkozásod, vagy csak azt, amit gondolsz a világról.
És ebben én is segíteni tudok neked!
Ha van egy szakmai, vagy egyéb témád, kedved és ötleted egy jó podcasthez, fordulj hozzám bizalommal! Segítek neked nem csak egy próbaadás, vagy élesben közöld műsor, de akár egy teljes évad komplett kitalálásában, összeállításában,, megszerkesztésében is. De nem csak ezekben!
Kollégáim felveszik, sőt, meg is vágják leendő podcasteted és gondoskodnak arról is, hogy a műsorod minden jelentősebb podcast csatornán elérhetővé és sikeresség váljon!

A podcast marketing talán az egyik legizgalmasabb és legdinamikusabban fejlődő médium a 21. században. Hogy miért? A podcastek az internetes tartalomterjesztés egyik leginnovatívabb formáját képviselik úgy, hogy lényegében akár egyszemélyes stáb is készítheti a tartalmakat. Éppen ebben rejlik a podcastgyártás varázsa! A spontaneitás és témák változatossága, a gyors elérhetőség okán ezek a hangzó tatalmak hatalmas népszerűségre tettek szert. Szóval, nagyon is időszerű, hogy megvizsgáljuk a podcast marketingértékét, valamint a podcastgyártás folyamatát!
Milyen és mekkora marketing értéke lehet a podcastednek?
A podcastek egyre inkább vonzzák a marketingesek figyelmét, nem véletlenül. Tudtad, hogy 2023 óta már saját fesztiválja is van a magyarországi podcasteknek? Az alábbi előnyöket mindenképpen érdemes szem előtt tartanod:
Hűség és közösségépítés
A podcastek hosszabb időtartamú és mélyebb kapcsolatot tudnak teremteni a hallgatókkal, hiszen a helyzet olyan, mintha egy idő után személyes ismerőse lennél a közönségednek. A rendszeres epizódok révén a hallgatók megszokják – és remélhetőleg meg is szeretik! – a podcast házigazdáját, szerkesztőjét, ráadásul így lehetőséged nyílik közvetlen kapcsolatot kiépíteni a közönségeddel. Ez a hűség és közösségépítés hosszú távon kulcsfontosságú a személyes márkád építésében és a lojális közönség kialakításához.
Tartalomérték
Szakmai jellegű podcastgyártásban gondolkodsz? Mélyebb és átfogóbb információt osztanál meg a hallgatóiddal? Az audio formátum lehetővé teszi témáid hosszabb és részletesebb kibontását úgy, hogy közben befogadható és élvezetes műsorokat és adásokat készíts. Plusz előny: a magas tartalomértékű epizódok segíthetnek a közönség szakmai tudásának növelésében és a bizalom kialakításában. Végre szakmai szakértővé válhatsz!
Rugalmasság és elérés
A podcastek hihetetlenül rugalmas médiumnak számítanak jelenleg, mind a podcastgyártás, mint az elérhetőség terén. Hallgathatók szinte bárhol és bármikor: autózás és bevásárlás közben, gyaloglás, vagy unalmas folyosói várakozás idején. Ráadásul a podcastek könnyen hozzáférhetők a legtöbb idevágó platformon, a legnépszerűbbektől a kevésbé ismertekig.
A célcsoportok megszólítása
A podcastek segítségével könnyen el tudod érni a számodra fontos és specifikus célcsoportokat. Az egyedi témaválasztás és stílus, valamint néhány praktikus technikai beállítás lehetővé teszi, hogy podcast tartalmaid pontosan azokhoz az emberekhez jussanak el, akik számára relevánsak. Így válik a tartalmad az énmárkád hatékony marketingeszközévé.
Hibrid marketing
A podcastek ideális platformot kínálnak a hibrid marketing-stratégiák megvalósítására. A hangzó tartalom könnyen összekapcsolható más marketing eszközökkel, például blogokkal, a közösségi médiával és a videóiddal. Ez a sokoldalúság lehetővé teszi az összehangolt és hatékony kampányok létrehozását is.
Podcastgyártás
A podcastgyártás igazán izgalmas és kreatív folyamat! Természetesen itt is fontos a jó tervezés. Az alábbi lépések máris segíthetnek neked elindulni:
Témaválasztás
Válassz olyan témát, amelyben jó vagy, van mondanivalód, már elmélyültél valamennyire, s nem mellesleg érdekes és releváns a célközönséged számára is! Kutasd meg egy kicsit a podcastpiacot: miről nem készült még hangzó tartalom? Lehet, hogy ezen a területen éppen neked lenne érdemes elindítanod egy műsort?
Felszerelés és stúdióháttér
Szükséged lesz megfelelő alapfelszerelésre, például egy jó minőségű mikrofonra és fejhallgatóra. Sok podcastkészítő otthoni stúdiót használ, de lehetőség van professzionális stúdió bérlésére is. Mindkét területen tudunk neked segíteni, fordulj hozzánk bizalommal!
Koncepció és script
Legyél bár a spontaneitás embere, aki bármiről tud papír nélkül szabadon csevegni, vagy az előre megírt szöveg, vázlat, script alapján dolgozó kis akkurátus – a podcastgyártás mindkét módszerrel működőképes és élvezetes folyamat lesz. Én abban is segíthetek neked, hogy átlátsd a folyamatot és hatékonyan kézben tarthasd azt, adásról-adásra.
Hangszerkesztés és hangvágás
A hanganyagokat a végtermék magas minőségének érdekében természetesen valamennyire szerkeszteni és vágni kell. A hangminőség javítása és a zajok eltávolítása kulcsfontosságú lépés – de ezek miatt se aggodalmaskodj, professzionális stúdióháttérrel állunk rendelkezésedre!
Közzététel és terjesztés
Podcastedet több felületen is közzé teheted, pl.: Apple Podcasts, Spotify, Google Podcasts. Emellett kiemelten fontos feladatotd lesz a podcasted promóciója a közösségi médiában és a saját weboldaladon is. Mindezekben szintén segítünk!
Kapcsolattartás a közönséggel
Podcasted sikerének figyelemreméltó részlete lesz, hogy hogyan és mennyire tartod a kapcsolatot a közönségeddel. Érdemes figyelni a visszajelzésekre, és esetleg ezek mentén is tovább fejleszteni a tartalmat. Ne feledd: hallgatóid igényei akár a tartalmad sikerének a kulcsává is válhat!
Összefoglalva: a podcastgyártás egyre fontosabbá válhat a marketingben és a tartalomterjesztésben: a magas tartalomérték és a célcsoportok elérése miatt értékes eszközök lehetnek a vállalkozások számára. Lásd meg a podacstekben a jelen és a jövő izgalmas fejlődési is marketinglehetőségeit!
Vedd fel velem a kapcsolatot
Újságírás
Ismerd fel a podcast erejét és szólítsd meg az érdeklődő közönséget! Készítsd el saját podcastodat, és teremts mély kapcsolatot hallgatóiddal. A podcast nem csupán egy médium, hanem egy lehetőség arra, hogy témáidat szenvedéllyel és szakértelemmel osszd meg. Ne habozz, indítsd el saját podcastodat ma, és építsd fel lojális közösségedet!
Vedd fel a kapcsolatot mert segíthetek a vállalkozásod vagy szervezeted kommunikációjának hatékonyabbá tételében, a hírnevük építésében, és az üzenetük célzottabb eljuttatásában a közönséghez.
